Tuzemská realitní

Jak prodáváme

Dobrý den,

máte – li dům, byt či pozemek ke koupi, máme velký zájem ho prodat.

 

Jak prodáváme

Práci máme rozdělenou, každý z nás dělá to v čem je dobrý a co ho baví.

Antonín Procházka – jednatel, prodej

Prodej – nábor nemovitostí, zpracování prezentace, prohlídky, podpis rezervační smlouvy. Na realitním trhu od roku 2008.

Ladislav Čech – jednatel, servis

Servis po podpisu rezervační smlouvy – dohled nad právními úkony, přepis energií, předání nemovitosti, technická a IT podpora. Na realitním trhu od roku 2013.

 

Prodej – Antonín Procházka

Moje zkušenosti

Za dobu mé praxe na realitním trhu od března 2008 jsem úspěšně prodal více než 300 domů, bytů a pozemků.

Od března 2015 úspěšně prodávám nemovitosti ve firmě Tuzemská realitní s.r.o., kde jsem spolumajitelem a jednatelem.

Region působnosti

Většinu prodaných nemovitostí mám ve městech Brno, Kuřim, Tišnov, Blansko, Boskovice, Prostějov, Olomouc a v obcích kolem těchto měst.

Mám ale volné pole působnosti a prodám nemovitost kdekoli. Prodaný byt v Praze je toho důkazem. Cesty za klienty jsou pro mě možností, jak poznat nové lidi a místa naší krásné České země.

Proč využít právě mých služeb

Více než 300 prodaných nemovitostí od roku 2008 a každodenní kontakt s lidmi, kdy přebírám jejich starosti s prodejem a současně vnímám představy o novém bydlení, u mne vypilovali a stále pilují umění prodeje.

Často prodávám nemovitosti, které přede mnou dlouho a marně prodávaly jiné realitní kanceláře nebo si je majitel nejdřív zkoušel prodat sám. Majitelé tedy mají možnost srovnání a poté, co jejich nemovitost prodám, mi své pocity píší na mail a já si je, s jejich svolením, hrdě vkládám na web do referencí.

Daří se mi tyto „ležáky“ prodávat, protože jsem se za ta léta naučil v prezentaci zvednout jejich hodnotu v očích zákazníka. To způsobuje, že i klienti, kteří nemovitost „znají“ z minulých prezentací“ jí znovu věnují pozornost. Z nových profesionálních fotografií a nového poutavějšího textu zjistí, že je vlastně tato nemovitost super a je přesně pro ně. Současně tato nová prezentace přivádí i „čerstvé“ klienty a správným načasováním prohlídek mezi nimi vzniká zdravý zájem. Ten brání smlouvání o ceně a urychluje rozhodování o koupi.

Uvedu krásný příklad s domem v Blansku na Zborovcích. Nejprve ho marně prodávalo několik realitních kanceláří více než dva roky. Po svěření prodeje do mých rukou ho po třech týdnech koupil zájemce z vedlejší ulice. Řekl následující: „O tom domě jsem věděl celou dobu, ale až z Vaší prezentace jsem se dozvěděl, co všechno v něm je. No a to mě donutilo jít se na něj podívat a koupit“.

Je třeba si uvědomit, že sebelepší prezentace nezabere, pokud je prodejní cena „úplně mimo“. V tom případě má majitel dvě možnosti. Buď si nemovitost ponechat, nebo cenu optimalizovat tak, aby byla pro kupce dostupná.

„Když dva dělají totéž, není to totéž“. To je slogan, kterým se při své práci řídím. Myslím si, že platí ve všech oborech. Stačí, když si vzpomenu na školní léta. Jeden učitel mne naučil hodně a druhý mne nenaučil nic. Určitě byli oba přesvědčeni, že jsou dobří učitelé. Výsledky však měli diametrálně odlišné. Každý z nás má jistě ze školních let podobnou zkušenost.

 

Názorné ukázky úspěšných prodejů

Dva roky versus týden

Dům v obci Obora na Blanensku: Přestože už je to pár let, zcela živě si vybavuji majitelův rozzářený výraz a jeho pochvalná slova: „No Vy jste snad kouzelník!“. Chápu jeho radost, neboť svůj dům nejprve marně prodával přes jiné realitní kanceláře téměř dva roky. Já ho prodal za jeden týden po spuštění prezentace na realitních serverech. Sedm prohlídek bylo domluveno na neděli a hned první zájemce přímo na prohlídce podepsal rezervační smlouvu.

Čtrnáct a půl hodiny

Byt 2+kk v Brně Bohunicích na Ukrajinské ulici: V pátek odpoledne jsem byt nafotil a napsal si všechny potřebné informace. Majitelka na prodej hodně spěchala. Udělal jsem si pracovní sobotu a celou ji věnoval tvorbě poutavé prezentace. Večer v 19 hodin jsem ji vložil na internetové servery. První zájemce volal už v 19:15 hodin, prohlídku jsme domluvili na neděli ráno v 9:00 hodin a v 9:30 hodin už byla podepsaná rezervační smlouva.

Dvojnásobná cena

Chata v Třešti u Telče: Když jsem přijel na obhlídku a konzultovali jsme cenu, majitel mi sdělil, že mu všichni říkají, že za ni nedostane víc, než půl milionu. Jeho představa byla, že kdyby se to povedlo za 650.000 Kč, byl by nadšený. Chata byla moc pěkná, vše kolem hezky upravené, a tak jsem sebevědomě navrhl, že ji zkusím nabídnout za milion, respektive za Baťovku 999.000 Kč. A povedlo se, do týdne zájemce z Prahy podepsal rezervační smlouvu.

 

Náplň mé práce

Nejtěžším úkolem je sehnat kupce. Mým hlavním úkolem tedy je najít solventního kupce na prodávanou nemovitost. To je podle mého názoru alfa a omega práce realitního makléře.

Vše je o umění prodeje, vynaložení času, energie a velkých finančních prostředků do nalezení správného kupce na nemovitost. Nalezení kupce pro laika zpočátku vypadá jako velmi snadná záležitost, ale většinou se brzy ukáže, že je to jinak.

Samozřejmě výjimka potvrzuje pravidlo a každý někdy slyšel, jak si někdo nemovitost prodal sám a rychle. Může tomu tak být, například u bytů ve městech, kde je obrovská poptávka, nulová nabídka a většina bytů vypadá stejně. Tam se skutečně stačí zmínit sousedovi a byt koupí jeho bratr.

U domů a hlavně na vesnici je tomu ale zcela jinak. Domů je mnoho, s různým počtem a uspořádáním místností, obytnou plochou, rozdílným stářím, úrovní modernizace, umístěním v obci, orientací na světové strany, velikostí a zušlechtěním pozemku a dalšími důležitými parametry. To vše se musí zohlednit při nastavování ceny a vytvoření prezentace zaměřené na správného kupce.

Prezentace sestává z poutavých fotografií, kde je viditelné vše podstatné a hezké, co dům nabízí. Dále z textové části, která kupce jasně přesvědčí, proč právě tento dům a na tomto místě, je pro něj ten pravý. Fotky a text, obojí musí být „zmáknuté“ perfektně.  Fotografování vyžaduje jistý umělecký talent a dodržování 40 pravidel. Text zase vyžaduje talent literární a technický na zvládnutí emoční i faktické části.

Potenciální kupec, sedící u svého počítače, tuto prezentaci shlédne na známých realitních serverech internetových vyhledávačů jako Seznam (www.sreality.cz), Centrum (www.realitymix.cz), dále www.reality.idnes.cz, www.videobydlení.cz, www.hyperreality.cz, www.eurobydleni.cz, www.ceskereality.cz, www.realhit.cz a mnoho dalších.

Prezentace ho zaujme, zavolá mi či napíše email a domluví si prohlídku. Na té se utvrdí, že jeho zájem trvá a následuje podpis rezervační smlouvy a složení rezervační zálohy. Po té následuje právní servis s advokátní kanceláří.

 

Přínos pro Vás

Vy, jakožto majitel prodávané nemovitosti, máte mé služby zdarma a o vše budete mít postaráno. Provizi zaplatí kupec. Stejně tak daň z nabytí nemovitosti. Provizi i daň platí kupec navíc ke kupní ceně.

Nepodepisujeme spolu žádné exklusivní smlouvy či jinak řečené smlouvy o výhradním zastoupení, na rozdíl od jiných realitních kanceláří. Postupuji obráceně. Nejdřív ukážu výsledek mé práce a to v podobě seriózního kupce. Ten svůj vážný zájem stvrdí podpisem závazné rezervační smlouvy a složí rezervační zálohu. V tento moment teprve spolu podepíšeme dohodu, že Vaši nemovitost tomuto kupci prodáte.

Právní servis, s pojištěnou advokátní úschovou kupní ceny, objednávám u renomovaných advokátních kanceláří. Pro Brno a okolí advokátka JUDr. Lenka Řehulová, Ph.D., pro Olomouc a okolí Mgr. Martin Začal. Advokáti s vámi komunikují napřímo, abyste měli vždy relevantní informace.

Přepis energií, předání nemovitosti s předávacím protokolem a dohled nad případem od stavu zarezervování až po předání nemovitosti, svěřuji mému kolegovi, druhému jednateli a spolumajiteli firmy, panu Ladislavu Čechovi. Je Vám po celou dobu k dispozici, na vše dohlíží a ochotně vysvětlí Vaše případné dotazy či poradí. 

 

Konzultace zdarma

Uvažujete – li o prodeji nemovitosti, chápu, že Vás zajímá, za jakou cenu by se dala prodat, jak dlouho to může trvat, co všechno to obnáší a jaké poplatky jsou s tím spojeny. Proto poskytuji hodinovou konzultaci na dané nemovitosti zdarma.

 

Důvěra

Je zarážející, kolik klientů mi při mé prvotní konzultaci nedokáže odpovědět na otázku, jak se jmenuje makléř a realitní kancelář, která jim nemovitost právě prodává nebo doposud prodávala. Jaký vztah mezi nimi je, když si nepamatují jméno? Přitom jim svěřili svůj mnohdy celoživotní nemovitý majetek v hodnotě milionů. Na otázku, jak se jmenuje jejich doktor, samozřejmě odpoví hned. Se svými klienty si vytvářím vztah. Znají způsob mé práce i mne jako člověka. Často mi nabídnou tykání a náš obchodní vztah se změní na přátelský.